ChatGPT: va distruge doar Copywritingul, sau și ÎNTREAGA PLANETĂ?

ChatGTP

Conform statisticilor neoficiale, începând cu 30 noiembrie 2022, fiecare al 5-lea copywriter s-a gândit cel puțin o dată că ChatGPT3 ar putea să-l lase fără job și ulterior să distrugă întreaga planetă. Ei bine, ne-ați prins, statisticile sunt mai curând fictive decât neoficiale, dar acest lucru nu reduce din spaima, pe care noul killer-bot a inspirat-o în talentele din domeniul creativ. 

În 2022, circa jumătate din încasările Qomunica au fost generate de serviciile de Brand Marketing Copywriting și SEO Writing. Am menționat acest lucru NU pentru a ne victimiza și a regreta faptul că “am pus toate ouăle în același coș”. Dimpotrivă, strategia Qomunica pentru 2023 presupune un target și mai mare pentru veniturile din vânzarea acestor servicii, chiar și în contextul în care chatul terifiant “creează emoții” atât agențiilor de content marketing, cât și profesioniștilor individuali. Nu ne este frică de el, îl primim cu brațele deschise. Citește în continuare de ce și cum. 

Ce reprezintă ChatGPT? 

GPT3 înseamnă „Generative Pre-Training Transformer”, reprezentând un tip de inteligență artificială, care poate genera text care sună ca și cum ar fi fost scris de o persoană. De menționat aici, avem “de a face” cu texte coerente, bazate pe research, scrise într-un limbaj foarte, foarte “uman” și “copywritericesc”. 

Totul este într-atât de simplu, încât utilizatorul poate introduce doar subiectul articolului și, voila – ai un articol gata în doar câteva secunde, fără copywriteri și agenții. Doar că există aici câteva DAR, datorită cărora copywriterii pot dormi liniștiți (deocamdată).

Primul #DAR: Lumea caută nu doar ChatGPT3, dar și ChatGPT3 Detector

De la sine aici vorbesc datele din Google Trends (screen atașat). Este de la sine așteptată creșterea volumului de căutare pentru GPT3 și Chat GPT3, dar curios este faptul că a crescut masiv și numărul de interogări pentru Chat GPT3 Detector. 

Așadar, dacă ești copywriter, deocamdată poți sta fără griji – în cel mai rău caz, cel puțin agențiile vor avea nevoie de tine. Clienții acestora vor verifica textele la compilare artificială exact cum le verifică în prezent la plagiat. Deja au început să apară tot mai multe instrumente care vor detecta scrierea GPT3, până chiar și unul dintre clienții noștri s-a adresat recent la noi pentru localizarea lingvistică a AI Content Detectorului recent creat. 

Al doilea #DAR: Brandul tău este unic, sau cel puțin așa ai dori să fie…

Să revenim la brandul tău. La Qomunica considerăm că povestea brandului tău merită să fie auzită de către o audiență cât mai mare. Aici trebuie să recunoaștem că chatbot-ul se descurcă foarte bine cu generarea de opțiuni de slogane, motto-uri, avize publicitare,etc. Daaar, asemenea opțiuni și drafturi de idei se află la un-copywriter-distanță de produsul final, care va putea genera impact și conversii pentru compania ta. 

Dacă să privim lucrurile din acest punct de vedere, devine evident că ChatGPT3 este mai curând un tool care poate scala creativitatea copywriterului, decât un înlocuitor al acestuia. Nu de fiecare dată brandul poate fi înțeles și, cel mai important, simțit doar prin introducerea parametrilor (cât de plictisitor nu ar suna aceasta). 

Vrei bani și clienți din Copywriting cu ChatGPT? Eaaasy, doar pune-l să lucreze pentru echipa ta, cum am făcut-o noi

Ah da, de menționat că formula integrală pe care o aplicăm la Qomunica păstrează și copywriterii vii și nevătămați (important: în timpul experimentelor cu ChatGPT3 nu a avut de suferit nici un Copywriter). Explorăm tool-ul de puțin timp, dar deja ne-am convins că este cu adevărat bun în unele lucruri, făcând viața copywriterilor noștri mai ușoară și…eficientă.

Iată câteva dintre formulele de copywriting, pe care le folosim cel mai des pentru a genera idei de conținut prin ChatGPT. 

  • AIDA (Atenție, Interes, Dorință, Acțiune) – este o formulă clasică de copywriting, concepută pentru a ghida cititorii prin procesul de vânzare. Începe prin a capta atenția cititorului, apoi creează interesul pentru produs sau serviciu, creează dorința de a face o achiziție și, în final, îndeamnă-l pe cititor să ia măsuri.
  • PAS (Problemă, Agitație, Soluție) – este conceput pentru a ajuta marketerii să identifice și să rezolve problemele cu care se confruntă publicul lor. Începe prin identificarea problemei, apoi agită problema pentru a crea un sentiment de urgență și, în final, oferă o soluție la problemă.
  • BAB (Before, After, Bridge) – tehnica cu una dintre cele mai mari puteri de convingere. Funcționează prin evidențierea transformării pe care un produs sau serviciu o poate aduce în viața consumatorului. 

ChatGPT este tare bravo la îndeplinirea comenzilor care includ aceste formule de copywriting. Iată cum arată o comandă de acest tip: 

Hey ChatGPT3, scrie un text de vânzare pentru PRODUSUL X, pentru o postare pe REȚEAUA DE SOCIALIZARE Y, folosind formula de copywriting BAB. 

Generând o mare varietate de opțiuni, ChatGPT3 economisește din timpul procesului creativ, oferind copywriterului mult mai rapid un punct de pornire și un draft de idei. Copywriterii Qomunica l-au identificat deosebit de util și în faza de basic research – etapa inițială din procesul de scriere a conținutului de expert. Abia am început să exersăm relația cu noul nostru prieten, de aceea promitem să revenim cu un nou articol despre utilizarea GPT3 în copywriting – unul mult mai amplu și util.

Deocamdată, este greu de estimat câți bani ne-a adus implementarea ChatGPT3 în unele procese creative de bază, dar cert este că poate elibera timp, ceea ce eliberează spațiu pentru noi clienți. Și, odată ce avem “timp și spațiu” pentru noi clienți, nu crezi că acum este cel mai potrivit moment să-ți setezi strategia de conținut pentru 2023?!

Fondator Qomunica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *