Actualizare algoritm Google: Cum noul E din E-A-T îți poate da peste cap strategia?

E-E-A-T inventat de Google, a devenit un adjectiv și un concept pentru SEO care descrie calitatea site-ului. Acest termen este utilizat în industria SEO, mai ales atunci când se discută despre actualizările de algoritm Google. Recent, a devenit un subiect foarte fierbinte odată cu anunțul făcut de Google despre actualizarea de conținut util pentru 2022. La sfârșitul anului 2022, Google a anunțat adăugarea încă unui E la E-A-T.

În continuare vom vorbi despre ce înseamnă E-E-A-T, de ce contează atât de mult pentru promovare, cum puteți îmbunătăți E-E-A-T-ul site-ului și conținutul pentru SEO.

Ce reprezintă E-A-T sau E-E-A-T de la Google?

E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trust) tradus din engleză înseamnă experiență, expertiză, autoritate și încredere. Este un acronim creat de Google în Google’s Search Quality Guidelines (Ghidul de căutare a calității) și este utilizat pe tot parcursul acestui document ca un criteriu folosit de evaluatori în analiza calității și credibilității conținutului. De asemenea, Google a declarat că T – trust – este cel mai important membru al familiei E-E-A-T.

Experiența

Noul „E” din acronimul în E-E-A-T a fost lansat în decembrie 2022, adăugând un element suplimentar în ghidul Google privind evaluarea calității. Această ultimă adăugare arată că Google caută conținut care demonstrează în mod clar un anumit grad de experiență în legătură cu produsul, informațiile sau serviciul promovat.

Dacă cineva caută informații despre drumeții în Scoția, rezultatele paginii motorului de căutare (SEPR) ar trebui să promoveze conținut dintr-o sursă care are experiență de drumeții în Scoția. În mod similar, dacă cineva caută un anumit tip de bicicletă, Google dorește să se asigure că acesta prezintă utilizatorului conținut creat de cineva care are o experiență directă, de primă mână, a acelei biciclete.

Expertiza

A doua literă E din E-E-A-T este expertiza, care se referă la creatorul conținutului principal și ia în considerare credibilitatea acestuia. De exemplu, dacă o persoană care nu are nicio calificare în domeniul asistenței medicale, dar își scrie propriile teorii și diagnostice despre problemele legate de sănătate are șanse infime de a fi situată în fața unui profesionist sau unui furnizor de servicii medicale. În esență, expertiza indică faptul că scriitorul este un expert al subiectului în cauză. 

Acestea fiind spuse, în ghidul Google, ei verifică dacă expertiza poate fi demonstrată mai puțin formal, cum ar fi analiza recenziilor detaliate sau forumurile – deși acest lucru este mai puțin probabil în subiectele YMYL (Your money, Your life – subiectele sau paginile care pot afecta fericirea viitoare a unei persoane, sănătatea, stabilitatea financiară sau siguranța).

Autoritatea

A în E-A-T este Autoritatea. Autoritatea înseamnă să demonstrezi că site-ul tău are autoritate în zona ta. Numărul de backlink-uri pe care le deții de la site-urile relevante și autoritare te ajută să-ți construiești site-ul ca autoritate. 

De exemplu, dacă site-ul tău este un magazin online de modă și revistele de specialitate încep să-ți menționeze marca în articolele lor online și să se conecteze la site, atunci autoritatea ta poate crește semnificativ. Acest lucru se datorează motoarelor de căutare care vor începe să-ți recunoască site-ul ca fiind recomandat și de încredere. 

Încredere

Litera T din E-A-T înseamnă încredere. Încrederea se referă la cât de credibil este site-ul tău. Acest lucru poate fi demonstrat printr-un domeniu securizat care protejează informațiile personale ale utilizatorilor și prin recenziile pozitive ale clienților. Trebuie de menționat faptul că, dacă primești prea multe recenzii negative, motoarele de căutare îți vor interpreta site-ul ca unul de slabă calitate, ceea ce va afecta poziția ta pe SERP.

Ce cuprinde E-E-A-T?

Cum să îmbunătățești E-E-A-T în conținutul SEO?

Pune-ți întrebarea: Ai avea încredere într-o descriere a produsului scrisă de cineva care a folosit cu adevărat acel produs sau ai avea încredere într-o descriere scrisă de cineva care nu l-a folosit? În mod natural, ai alege prima variantă. Dar cum îți poți demonstra experiența publicului tău țintă?

Împărtășește experiențele personale

Împărtășește-ți propriile experiențe personale legate de subiectul sau de produsul pentru care creezi conținut. Acest lucru poate fi sub forma unui blog sau articol și poate include observații, glume, idei și sfaturi care demonstrează cunoștințele tale avansate despre subiectul vizat.

Include exemple

Folosește exemplele pentru a ilustra ideile și pentru a arăta înțelegerea definitivă a produsului sau a subiectului. Acestea pot fi din propriile tale experiențe sau ale altor persoane, atât timp cât tu oferi contextul și explici relevanța lor. Exemplele pot fi prezentate sub formă de imagini, studii de caz, videoclipuri, sau de exemplu, un clip cu tine în care oferi un demo despre modul de utilizare a unui produs.

Citează sursele

Utilizează surse credibile pentru a-ți susține punctele și pentru a furniza informații suplimentare cu privire la subiect sub formă de link-uri externe. Acest lucru va demonstra că în spatele informațiilor pe care le prezinți, există o întreagă documentare și cercetare.

Utilizează limbajul tehnic și cuvintele cheie

Prin utilizarea limbajului tehnic și a cuvintelor cheie specifice industriei legate de pagina ta web, demonstrezi publicului tău țintă că deții experiență în acest domeniu. Asigură-te că ai un conținut util și valoros pentru public și nu este creat exclusiv cu scopul de a se clasifica în SERP pentru un anumit cuvânt cheie.

Utilizează platformele de social media

Partajarea conținutului pe social media și interacțiunea cu clienții actuali, dar și cu clienții potențiali vor face minuni pentru construirea brandului tău, mai ales dacă acest lucru îi determină și pe alți oameni să-ți caute direct brandul. Consecvența și crearea conținutului pe platformele de social media îți va crește simțitor autoritatea.

Încurajează-ți clienții să lase comentarii și rezolvă-le pe cele negative

Ai putea avea cei mai mulțumiți clienți din lume care ar lăuda încontinuu serviciile sau produsele tale, dar Google nu va ști acest lucru dacă nu lasă un comentariu. Încurajează clienți să-ți lase o recenzie dacă sunt mulțumiți de serviciul pe care îl oferi sau ia în considerare opțiunea de a prezenta mărturiile oamenilor pe site-ul tău. Acest lucru va ajuta la consolidarea încrederii, experienței și autorității brandului tău.

Nu lăsa recenziile negative să se adune, mai bine le rezolvi imediat, decât mai târziu. Așa cum am menționat mai devreme, dacă afacerea ta primește prea multe recenzii negative, site-ul va fi văzut slab și de neîncredere, deoarece în acest algoritm Google în mod clar dezamăgești utilizatorii și clienții.

Concluzie

Utilizarea ghidului E-E-A-T pentru conținutul tău poate ajuta Google să-ți recunoască site-ul ca pe o sursă de încredere și autoritară pentru informațiile legate de subiectele pe care le abordezi sau de serviciile/produsele pe care vrei să le promovezi. Implementarea E-E-A-T în strategia de promovare a afacerii sau a brandului, îți poate crește vizibilitatea în mediul online, posibilitatea de a atrage mai mulți clienți potențiali și creșterea vânzărilor. Programează acum un audit gratuit al conținutului pentru a afla cum acesta poate fi îmbunătățit!

Întrebări Frecvente

Ce reprezintă noul E-E-A-T ?

E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trust) tradus din engleză înseamnă experiență, expertiză, autoritate și încredere. Este un acronim creat de Google în Google’s Search Quality Guidelines (Ghidul de căutare a calității) și este utilizat pe tot parcursul acestui document ca un criteriu folosit de evaluatori în analiza calității și credibilității conținutului.

Cum folosește Google E-E-A-T?

Oamenii cunoscuți sub numele Google search quality evaluators evaluează calitatea site-urilor web pe baza criteriilor prezentate în Ghidul calității și apoi oferă un feedback care este utilizat pentru a ajuta la îmbunătățirea algoritmului. Acest lucru înseamnă că feedback-ul furnizat de acești evaluatori poate avea un impact asupra clasării tuturor site-urilor web în rezultatele căutării Google.

De ce este important E-E-A-T pentru o afacere?

E-E-A-T poate clasa afacerea sau site-ul tău în SERP (pagina în care apar rezultatele din căutările ale unui un motor în funcție de cuvintele cheie sau expresiile folosite). Acest lucru se datorează faptului că motoarele de căutare, cum ar fi Google, pot vedea că site-ul tău este de încredere, recomandat și legitim. De exemplu, ar putea fi periculos ca un site web fără autoritate să se situeze în partea de sus a SERP-urilor dacă furnizează informații false (mai ales dacă sunt despre sănătate sau finanțe).

Din acest motiv, Google va lua în considerare conceptul E-E-A-T a unui site web pentru a-și proteja utilizatorii de daune și pentru a se asigura că este furnizat numai conținut de calitate care satisface nevoile utilizatorului.

Fondator Qomunica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *